Medan / Aceh

Dari KLIA2 mendarat ke Kualanamu mengambil masa 1 jam dan disambut rakan dari Medan, Irsan Iskandar. Kami terus dibawa makan tengahari di Medan.
Selesai makan, tukar kad sim (memang bapak murah) dan menuju Danau Linting, kawasan kolam air panas semulajadi. Ambil masa 2 jam dari Kota Medan
Dah penat mandi, pulang dan makan malam di Medan. Kami ke stesyen bas untuk menuju ke Banda Aceh. Perjalanan sejauh lebih kurang 600km mengambil masa 12jam. Rabak gak la.haha.
Sampai di Banda Aceh, terus ke check-in di Hotel Siswa. Kami solat jumaat di Masjid Raya Baiturrahman, masjid yang terselamat dari bencana tsunami hampir 10 tahun dulu.
Bab makanan di Aceh ni memang power & best. Habis melantak kami ke Museum Tsunami.
Kapal PLTD Apung, Kapal penjana elektrik yang terdampar di Aceh
Lepak di tepi pantai Ulee Lheue, cuaca sangat cun dan ofkos sunset meriah.
Esoknya Agus bawa kami ke tempat tumpuan di Banda Aceh.
Menuju pantai Lampuuk
Hari ke-3 hari terakhir kami di Aceh. Malam kami bertolak ke Medan semula. 12jam lagi perjalanan.
Tiba di Medan dan check in di Hotel Travellers. Hari ke-4 kami berjalan sekitar Kota Medan.
Hari Ke-5 kami naik keretapi menuju Kualanamu dan pulang ke Kuala Lumpur.
Terima kasih rakan-rakan di Medan & Aceh sepanjang kami di sana. Moga jumpa kembali

Post Comment

2 comments:

Anasyg said...

Bestnya pergi jalan2.

mazwanj said...

sekali sekal anas. ni pun tak sempat pegi area tanau toba. :(